Egyenesben a forradalomról

2014. márc. 21.

Így lettem orosz MÉM

Meghamisítottak – lassan legenda leszek

Nem akartam foglalkozni ezzel a hülyeséggel, de sajnos mémként terjedni kezdett az orosz online felületeken a hamis szöveg és a torz beállítás. Lassan két hete annak, hogy észrevettem: egy ismeretlen orosz honlapról egyre többen kattintanak át A komisz Ukrajna c. cikkemre. Megnéztem, honnan is. És elképedtem. A blogpublikáció képmásolatként közli bejegyzésem elejét, majd ismerteti előbb a Kárpáti Igaz Szó Szpaszibo című cikkét (amelynek állításaira én is utaltam az eredetiben, nem épp egyetértőleg), utána az én írásomat „foglalja össze”. A kezdés akár imponáló is lehetne:
… на другом популярном ресурсе прогремела статья “Хамская страна”. Автор, Карой Бала, крупнейший поэт творящих сегодня по-венгерски, обожаемый и почитаемый в Будапеште, открыто заявил, что
Ám aztán olyan „idézeteket” hoz fel, amelyekhez még csak hasonló mondatok sincsenek bejegyzésemben. Úgy vagyok beállítva, mint valami rettentően radikális ukránellenes és oroszbarát ellenálló, főként, hogy a záradékban még egy kis krimit is kanyarít a szerző körém: mintha maszkos huligánok rá akartak volna támadni a családunkra, de a véletlenül arra sétáló jóindulatú turisták ezt megakadályozták. Ezen már kacagnom kellett és úgy gondoltam, hogy a képtelenségeket állító blogger valószínűleg valamilyen fordítóprogrammal lefordíttatta a cikkemet, valami halvány elképzelése lett arról, mi is áll benne, a többit hozzáköltötte saját beállítódása és szája íze szerint, majd fantáziált a végére egy kis csattanót is.
Én nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget a dolognak, minden bloggernek joga van fantáziálni, akár még rólam is, miért is kellene ezen fennakadnom, hiszen ezt teszem magam is gyakorta, amikor például halálhíremet költöm.

Igen ám, de a kis hamis hamisító cikkecskéje vagy szó szerinti formában, vagy módosított szöveggel-képpel útra kelt az orosz nyelvű interneten, volt, ahol Parti Nagy Lajos fotóját tették belé, mintha az engem ábrázolna. Amíg blogok, fórumok, közösségi szájtok osztogatták, nem is zavart, később azonban már online hírportálok is vagy átvették, vagy hivatkoztak rá…

Tovább >> » Meghamisítottak – lassan legenda leszek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése